onsdag 2 december 2009

Sista veckans funderingar

Vi har idag lämnat in vårt projekt. Blev väldigt stressigt på slutet som vanligt. Vi försökte göra allt samtidigt och humöret var kanske inte på topp mellan varven. Vi hade lite problem med att öppna några filer i skolan och lyckades nog dessutom blanda ihop några av alla 4 versioner vi hade av filer med samma namn, men vi lyckades till slut och hann få in allt i tid! Jag är mycket stolt.

Projektet har haft lite motvind men landade ändå ungefär där vi bestämde från början och jag har uppnått mina personliga målsättningar. Mera kunskaper om Flash som verktyg och actionscript har vi alla fått.

Vi har hittat några "fel", eller saker vi inte hann med nu i efterhand, men eftersom det här bara är en prototyp och "felen" inte är så allvarliga känner jag mig ändå nöjd inför redovisningen imorgon. Vi la in ett intro i verkligen sista minuten så det hann vi inte få med i flödesschemat och storyboardsen till exempel.

Vi hade inte trott vi skulle ta oss så här långt förra veckan så jag tror vi alla är hemskt glada och firade lite på lunchen idag.

Kursen har varit väldigt rolig, lite svårare än förra men det har bara varit bra tycker jag, kul med något att bita i. Vi har fått handledning när vi behövt och har inte saknat något mellan handledare, kurslitteraturen och google. Jag har lärt mig mycket och är sugen på att jobba mer med Flash i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar